I kveld


Jeg savner enkelhet, enkelhet, enkelhet….i livet og i kunsten….gjør gjerne begge deler fantasifullt utilgjengelig så jeg kan reise den ubehagelig vakre omveien hjem, men etter å ha gått utilgjengelighetens labyrint vil jeg lande i enkelhet igjen, så jeg kan forstå, forstå, forstå…gi meg trygghet, trygghet, trygghet og led meg gjerne dit gjennom å ta fra meg fotfestet for en stund, bare noen i det minste har tror på at jeg er i stand til å reise meg igjen etterpå..
…..jeg sitter nå i november 2012 og ser den nattlige sendingen av «Dansebandgalla» på NRK….jeg savner det glade, ukompliserte nærværet og vil være der hvor menn og kvinner kaster seg ut i enkle takter, drikker, bæljer, hyler, elsker, spiser pølse med lompe, går i ufikse kledebon og synger «jag trodde anglarna fanns, bara, bara i himmelen»…..

Dette innlegget ble publisert i Kort Sagt. Bokmerk permalenken.

Ett svar til I kveld

  1. annebloggen sier:

    Det var veldig fint skrevet. Selv om jeg aldri ser på «Dansebandgalla», drikker, bæljer, hyler…

    Veldig fint!

Legg igjen en kommentar

